وبلاگ اطلاعات شهر تهران-ایران

اطلاعات دسترسی در زمینه های مختلف پزشکی-دارویی-درمانی -مالیاتی-بیمه-قبوض-پلیس-پست -تامین اجتماعی-معاینه فنی-و ...تهران

وبلاگ اطلاعات شهر تهران-ایران

اطلاعات دسترسی در زمینه های مختلف پزشکی-دارویی-درمانی -مالیاتی-بیمه-قبوض-پلیس-پست -تامین اجتماعی-معاینه فنی-و ...تهران

وبلاگ اطلاعات شهر تهران-ایران

این وبلاگ در زمینه معرفی ادرس و مراکز مختلف خدماتی در تهران و ایران فعالیت می نماید

بایگانی
پیوندها

۱۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۰ سایت استخدامی و کاریابی ایرانی در سال ۱۴۰۰

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۳۵ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

 


کارلنسر

کارلنسر، یکی از معتبرترین سایت‌های کاریابی، دورکاری و استخدام آنلاین در ایران است که از پاییز 1398 شروع به کار کرده است. کارفرماها می‌توانند به صورت اینترنتی، فرد متخصص مورد نظر را از میان هزاران فریلنسر استخدام کرده و کار یا پروژه را با برون سپاری یا با استخدام به صورت تمام وقت، به او بسپارند.
کارجویان یا فریلنسرها نیز می‌توانند به سادگی و رایگان، کار یا پروژه مد نظر خود را جست و جو و پیدا کنند. مخصوصا در حال حاضر که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از کسب و کارها، به صورت دورکاری و اینترنتی شده اند، اهمیت استخدام دورکاری چند برابر شده است.

روش کار کارلنسر بدین صورت است که کارفرما، پروژه ای را به صورت رایگان در کار تعریف کرده، شرح کار، زمان انجام کار و هزینه پیشنهادی خود را مشخص می‌کند. موقعیت کاری ایجاد شده از طریق ایمیل، sms و تلگرام، به فریلنسرهای مرتبط اطلاع داده می‌شود و در صفحه پروژه ها نیز قرار میگیرد. پس از آن فریلنسرها، پیشنهاد هزینه و زمان انجام کار را به همراه توضیحات برای کارفرما می‌فرستند.

کارفرما، پیشنهادهای فریلنسرها را به همراه نمونه کارها و رزومه افراد، بررسی و در صورت تمایل، پس از چت و گفت و گو با فریلنسر دلخواه و توافق بر سر هزینه، زمان و نحوه انجام کار، او را استخدام کرده و کار را به او می‌سپرد و هزینه را واریز می‌کند. سایت، با سیستم پرداخت امن، مبلغ را در نزد خود نگه می‌دارد، پس از انجام کار توسط فریلنسر و تحویل، پس از رضایت و تایید کارفرما، مبلغ (پس از کسر کمیسیون) برای فریلنسر آزاد شده و به حساب او واریز می‌شود. بدین صورت هم کارفرما از انجام پروژه اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریز مبلغ پروژه.

یکی از مزیت های این سایت، قابلیت استخدام بلند مدت است. در این حالت، پس از پرداخت مبلغ مشخص، شماره تماس فریلنسر برای کارفرما باز شده و کارفرما می‌تواند به صورت مستقیم و تلفنی با فریلنسر در ارتباط باشد. در این حالت کارفرما می‌تواند پرداخت‌ها و حقوق فریلنسر (مثلا هفتگی/ماهانه) هم از طریق سایت پرداخت کند تا طرفین، هم از انجام کار و هم پرداختی ها، اطمینان داشته باشند تا در صورت بروز اختلاف و مشکلات احتمالی هم، پشتیبانی سایت مساله را حل کند. (چون در غیر این صورت و عدم پرداخت مبلغ کار یا پروژه از داخل سایت، کارلنسر، مسئولیتی را بابت مشکلات احتمالی قبول نمی‌کند)

چگونه از لوازم حانگی خود مراقبت کنیم , عوامل خرابی آنها را بدانیم

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

ثبت اطلاعات ملکی شروع شد

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

 

طرح مالیات برخانه‌های خالی
طرح اولیه مالیات برخانه‌های خالی سال ۹۳ تصویب شد، اما به دلیل برخی نواقص این طرح به مرحله اجرا درنیامد. مجلس دوازدهم اما تغییر مصوبه مالیات برخانه‌های خالی را دوباره احیا کرد و بعد از ۴ ماه کش و قوس و رفت برگشت این لایحه به بین مجلس و شورای نگهبان در نهایت، مالیات بر خانه‌های خالی آذرماه ۹۹ به قانون تبدیل شد.
بر اساس این قانون قرار است از خانه‌ها خالی مالیات اخذ شود و مقدار مالیات اخذشده نیز به قدری زیاد است که برای مالکان صرف نخواهد کرد که خانه خود را خالی نگه دارند، احتمالا یا آن را وارد بازار فروش یا بازار اجاره مسکن خواهند کرد.

چه خانه‌‎‌هایی مشمول مالیات می‌شوند؟
اما اخذ مالیات از خانه‌های خالی شرایطی دارد:

اول اینکه، در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است که این قانون مشمول واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌شود. بنابراین واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها مشمول این قانون نمی‌شوند.
دوم اینکه واحد مسکونی «خانه خالی» تلقی می‌شود که بیش از ۱۲۰ روز معادل ۴ ماه خالی بمانند. این فرصت برای خانه‌های نوساز 12 ماه و برای انبوه‌سازان 18 ماه است. همچنین در صورت تغییر مالکیت، مالک جدید نیز 4 ماه برای اینکه ملکش جزء خانه‌های خالی محسوب نشود فرصت دارد.
سوم اینکه هر خانوار می‌تواند دو واحد مسکونی در دو شهر مختلف داشته باشد و مشمول پرداخت مالیات نشود. یکی از این واحدها به عنوان محل اقامت اصلی و دیگر به عنوان محل اقامت فرعی ثبت می‌شود. بنابراین اگر خانواری در یک شهر دو خانه داشته باشند که یکی از آنها خالی باشد مشمول مالیات می‌شود اما اگر یکی از این واحدها در شهر دیگری باشد، مشمول مالیات نمی‌شود.

در این بین استثنائاتی نیز در نظر گرفته شده که البته به اعتقاد برخی همین استثنائات ممکن است زمینه اجرای ناقص قانون را فراهم کند.

مقدار مالیات بر خانه‌های خالی چقدر است؟
به طور خلاصه می‌توان گفت در سال اول حدود ۵۰ درصد مبلغ اجاره، در سال دوم حدود ۱۰۰ درصد مبلغ اجاره و سال سوم به بعد ۱۵۰ درصد مبلغ اجاره در هر ماه به عنوان مالیات از مالک کسب می‌شود. این یعنی اگر ملک شما خالی شناسایی شود و درآمد اجاره آن سالی ۵۰ میلیون تومان باشد، حدود ۲۵ میلیون تومان از شما مالیات اخذ خواهد شد.

البته این مقدار برای مالکان حقوقی دو برابر است. یعنی در سال اول به اندازه ۱۲ ماه، در سال دوم به اندازه ۲۴ ماه و در سال سوم به بعد به اندازه ۳۶ ماه درآمد اجاره‌ای ملک از مالک مالیات گرفته خواهد شد.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی پیش از این دو بار در ایران اجرا و هر دوبار به شکست منجر شده است. یکبار دهه پنجاه تا اواخر دهه ۶۰ و دیگر دهه 70 تا اواخر سال ۸۰. مهم‌ترین عامل عدم موفقیت این طرح‌ها نبود بستر مناسبی برای شناسایی خانه‌های خالی و ضعف نظارتی بوده است.

از این رو است که وزارت راه و شهرسازی سامانه ملی ثبت املاک و اسکان کشور راه‌اندازی کرده و حال اعلام می‌کند که همه خانوارها و افراد حقیقی و حقوقی فارغ از اینکه مالک، مستاجر یا حتی ساکن خانه‌ای رایگان هستند، باید نسبت به ثبت محل سکونت خود در سامانه کد یکتا اقدام کنند و جریمه‌‎هایی برای ترغیب افراد به ثبت‌نام در سامانه در نظرگرفته است. اما چگونه باید در سامانه کدیکتا ثبت‌نام کرد؟

سامانه کد یکتا چیست؟
سامانه کد یکتا مسکن سامانه‌ای است که توسط وزارت راه ایجاد شده و قرار است همه اطلاعات مسکن، املاک و مالکان و مستاجران در این سامانه تجمیع شود و دسترسی کامل و یکجا به آنها برقرار شود.

با راه‌اندازی این سامانه مدیریت کلان کشور به طور دقیق از تعداد املاک موجود در کشور و جزییات آنها مطلع می‌شود. مانند آنکه مشخص می‌شود در هر شهر چه تعداد مسکن با چه متراژی موجود است و چه تعداد از آنها دارای سکنه هستند و هر فرد چه تعداد ملک در کدام شهرها دارد.

مهلت ثبت‌نام در سامانه کد یکتا

قوانین جدید چک در یک قالب

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۲۱ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

قوانین چک

اخبار کرونا 2

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

اخبار کرونا1

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

 

روز سیزده فروردین بوستانها و پارکهای تهران تعطیل هستند

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت در روز طبیعت اعلام کرد: توقف و پارک خودروها در اطراف بوستان های شهر هم در این روز ممنوع است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه به خبرنگاران توضیح داد: روز گذشته مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت ابلاغ شد که در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران ورودی تمامی بوستان های پایتخت در روز ۱۳ فروردین مسدود شود.

وی افزود: همانطور که شهروندان در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند امسال هم درخواست داریم که شهروندان در روز طبیعت به بوستان های پایتخت مراجعه نکنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه توقف و پارک خودروها در اطراف محوطه بوستان های شهر در روز طبیعت ممنوع است، ادامه داد: در صورت رعایت نکردن شهروندان، رانندگان ۲۰۰ هزار تومان جریمه و خودرو از مقابل بوستان ها توسط پلیس اجرایی جمع آوری می شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار شیوع ویروس کرونا در تهران نگران کننده است و از شهروندان می خواهیم در روز طبیعت از هر گونه دور همی و تجمع خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۲۸۹ بوستان شهری و جنگلی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت واقع شده که بوستان جوانمردان، نهج البلاغه، چیتگر، شهدای خلیج فارس، یاس فاطمی، تلو، ارم، سرخه حصار و ولایت از جمله آنها است.

طزح ترافیک 1400 تهران

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۲۲ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

 

شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شهروندان تهرانی برای ورود به محدوده طرح ترافیک از ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، باید در سامانه «تهران من» روز مورد نظر خود را رزرو کنند.

 تا پیش از این شهروندان می‌توانستند ابتدا به طرح وارد شوند و سپس به صورت خودکار عوارض طرح از حساب شهروندیشان در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir کسر می‌شد، اما شهروندان تهرانی برای ورود به محدوده طرح ترافیک از ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، باید در سامانه «تهران من» روز مورد نظر خود را رزرو کنند. در غیر این‌صورت محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به‌ازای هر روز تردد با نرخ ۷۸۷.۵۰۰ ریال مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد.

شرایط اعلام شده از سوی شهرداری تهران برای رزرو طرح به‌شرح زیر است:

• امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفتۀ آتی وجود خواهد شد. هم‏چنین امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" برای روزهای هفته‌‏ای که در آن قرار داریم، در صورت عدم تکمیل ظرفیت روزانه، وجود دارد.

• در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانۀ "رزرو مجوز روزانه طرح" به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینۀ ضرایب برای محاسبه عوارض برای خودروی شما اعمال و مبلغ ۷۸۷.۵۰۰ ریال از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

• خودروهایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدودۀ طرح ترافیک نمایند، غیرمجاز تلقی شده و محاسبه عوارض آن‏‌ها براساس بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض و به مبلغ ۷۸۷.۵۰۰ ریال است.

• مبلغ پرداختی از بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد.

• مبلغ مسدودی بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" به ازای تردد خودروی شما به‌شرح ذیل است:

مبلغ ۶۳۰.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی
مبلغ ۴۴۱.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر
مبلغ ۷۰.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی برقی یا هیبریدی

• مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ طرح ترافیک، پس از بررسی ترددهای خودروی شما حداکثر ده روز پس از تاریخ آن، از مبلغ مسدود شده کسر و مابقی آن به حساب شما عودت داده خواهد شد و در صورتی‏‌که خودروی شما تردد نکند و یا توسط دوربین‏‌ها رویت نشود، به میزان ۷۰.۰۰۰ ریال از مبلغ مسدودی شما کسر و مابقی به حساب شما مسترد خواهد شد.

• امکان لغو "رزرو مجوز روزانه طرح" برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان‌روز امکان‌پذیر است.

• به منظور ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، شما باید حتما یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.

• درخواست‏‌های ثبت‏‌شده برای "‏رزرو مجوز روزانه طرح" شما منحصر به پلاک خودروی مشخص است و در صورتی‏‌که شما دارای چندین خودرو در حساب کاربری خود هستید، می‏‌بایست برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو نمایید.

• امکان جابه‏‌جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودروی اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.

• برای ورود به محدودۀ کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست

رنگ بندی شهرهای بر اساس میزان بحران آب

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۹ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

به گزارش اقتصاد نیوز پس از انتشار خبری درباره جیره بندی آب و «مواجهه 12 کلانشهر امسال با بحران تامین آب و شروع جیره‌بندی آب در شهر کرج» به آگاهی می‌رساند شرکت مهندسی آب و فاضلاب اطلاعیه ای صادر کرد. در این  اطلاعیه عنوان شده در خصوص آخرین وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی در تابستان 1400 در نشست های خبری برگزار شده توسط اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تاریخ های 24 و 29 اسفند 1399 انجام شده است که اخبار صحیح منتشر شده در تاریخ های مذکور قابل دسترسی است. در همین رابطه ذکر این نکته ضروری است که  از سالیان گذشته به دلیل مسایل مختلفی به ویژه خشکسالی‌های متوالی، تعدادی از شهرهای کشور در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند. منظور از تنش آبی، فزونی مصرف نسبت به تامین در پیک روزانه در فصل تابستان می‌باشد.

دوربینها کدام ماشینها را جریمه میکنند

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۲ ب.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

دوربین‌ها کدام یک از مسافران نوروزی را جریمه می‌کنند؟
ایسنا : بر این اساس و با توجه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت سفرهای نوروزی تغییر کرده است و مردم نمی‌توانند به شهرهای قرمز و نارنجی وارد شده و یا از آنها خارج شوند.