وبلاگ اطلاعات شهر تهران-ایران

اطلاعات دسترسی در زمینه های مختلف پزشکی-دارویی-درمانی -مالیاتی-بیمه-قبوض-پلیس-پست -تامین اجتماعی-معاینه فنی-و ...تهران

وبلاگ اطلاعات شهر تهران-ایران

اطلاعات دسترسی در زمینه های مختلف پزشکی-دارویی-درمانی -مالیاتی-بیمه-قبوض-پلیس-پست -تامین اجتماعی-معاینه فنی-و ...تهران

وبلاگ اطلاعات شهر تهران-ایران

این وبلاگ در زمینه معرفی ادرس و مراکز مختلف خدماتی در تهران و ایران فعالیت می نماید

بایگانی
پیوندها

پبامکهای جعلی که حساب بانکی شما را خالی میکنند

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱ ق.ظ | اخبار و اطلاعات انرژی | ۰ نظر

کافی است یک آگهی بر روی دیوار بگذارید تا از طریق شماره موبایل درج شده در همان آگهی با انواع کلاهبرداران روبرو شوید. در تازه‌ترین آنها شاهد ارسال پیامک از طرف سامانه ثنا جعلی هستیم که ادعا می‌کنند علیه شما شکایت شده است و برای پیگیری شکایت باید مبلغی را بپردازید.

افراد زیادی پای دیوار شهرهای مختلف کشور نشسته‌اند و حتی از ربات‌های آماده برای استخراج شماره تماس‌ها استفاده می‌کنند و به دنبال قربانی می گرد‌ند. در این بین برخی مدعی تماس از شرکت آب و فاضلاب منطقه می‌شوند و برخی دیگر کاربر را به یک صفحه فیشینگ با عنوان جعلی سامانه ثنا هدایت می‌کنند.

در صورتی که پیامکی با مضمون ثبت شکایت علیه شما و ضرورت مراجعه به سامانه ثنا دریافت کرده‌اید، قویاً توصیه می‌شود آن را نادیده بگیرید. مجرمین سایبری با ارسال پیامکی‌هایی با چنین مضمونی، قربانی را به یک درگاه جعلی با ظاهر شبیه به سامانه ثنا هدایت می‌کنند که در نهایت به سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربر می‌انجامد.

با وجود اجباری شدن رمز دوم پویا، شنیده‌ها حاکی از وجود نقص‌هایی در آن است که هنوز امکان برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان را به مجرمین می‌دهد و رمز دوم پویا نتوانسته به کلاه‌برداری اینترنتی و به طور مشخص فیشینگ پایان بدهد.

شما باید حواستان باشد که هرگز با سر شماره های شخصی یا موبایل از سوی قوه قضاییه برای کسی پیامک ابلاغ قضایی ارسال نمی‌شود. در عین حال باید بدانید تنها آدرس معتبر و رسمی سامانه ثنا که حالا به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی تغییر نام داده، adliran.ir است و نباید به هیچ آدرس و وب سایت دیگری مراجعه کنید.

همچنین باید مراقب باشید که کلیه خدمات ابلاغ سامانه ثنا یا سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی رایگان هستند و نیاز نیست هیچ گونه وجهی بپردازید.

مجرمین سایبری هر روز با بکارگیری شگردهای جدید  در جستجوی قربانی می‌گردند، بنابراین شیوه‌های آنها تنها به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود و همیشه باید هشیار باشید. ترجیحاً هرگز از طریق لینک های فرستاده شده در پیام ها وارد هیچ وب سایتی نشوید و از طریق گوگل آدرس واقعی آن را پیدا کنید.

برای نمونه مراقب پیامک های مرتبط با همتا و رجیستری گوشی باشید تا در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوید.

  • اخبار و اطلاعات انرژی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی